Suzanne at UNC Chapel Hill

Tennessee, be new

Na California, Florida, en North Carolina, kan ik nu ook Tennesee toevoegen aan de collectie. Vorige week zaterdag vertrokken we met een groep van zeven naar het Great Smoky Mountains National Park, om precies te zijn naar Sevierville, Tennessee. Behalve de schitterende bergen heeft dit plaatsje nog 1 andere grote troef: Dolly Parton. Naast het bekende Dollywood heeft Sevierville ook een Dolly Parton Peakway om het bekendste exportproduct te eren.
Maar Sevierville heeft veel meer te bieden: we verbleven in een huisje aan een schitterend meer, waar je kon zwemmen en lekker op de steigers zitten huiswerk doen. Want ook in het weekend ontkom je daar niet aan. Zonder al te veel in detail te treden, het was een superweekend! De rit naar het dorpje toe was mooi, en we zaten echt in smalltown Tennesee: trailerparks, Confederate flags, Southern hospitality, vervallen huisjes en verroeste autos.
De Mountains zelf waren schitterend, op zondag zijn we er doorheengereden en hebben ook gewandeld, in een stuk met 'extremely aggressive bear activity.' Geen beer gezien uiteraard, wel veel paarden. Maandag op de terugweg zijn we naar Asheville geweest, een artsy dorpje en een beetje een kleinschalig San Francisco. Dat ligt ook nog midden in de bergen, dus mooie uitzichten en frisse lucht!

Verder gaat het hier gewoon z'n gangetje, ik leer leuke mensen kennen en de lessen weet ik allemaal bij te houden. Ik heb mijn eerste A binnen voor een paper (ze doen hier niet aan A+) en mijn eerste 100% voor een quiz, dus alles prima op studiegebied. Judith en ik hebben zelfs een jongen weten over te halen om volgend semester naar Groningen te komen! Hij kon kiezen uit Berlijn, Sydney, en Groningen, dus dan mag wel duidelijk zijn dat wij heel erg overtuigend kunnen zijn ;) Hij is superaardig, dus het lijkt me leuk om hem volgend semester rond te leiden in Groningen!

Vanmiddag had ik de eer om thee te drinken met Anna Deveare Smith, samen metongeveer 20 andere studenten en de faculty van het Engels en Performing Arts Departement hier. Anna Deveare Smith kennen we in Nederland vooral voor haar rol als de National Security Advisor in The West Wing, of sinds kort als de hospital administrator in Nurse Jackie (of 1 van de vele films, recent Rachel Getting Married). Maar ze kwam naar UNC in het kader van het Literary Festival dat hier nu aan de gang is, en voor 1 van mijn courses lees ik haar 'Twilight Los Angeles,' dus vandaar dat ik was uitgenodigd de middag bij te wonen.Het grootste gedeelte van het gesprek ging dan ook over haar werk entheaterproducties, maar toen ik mijn boek liet signeren kon ik het toch niet laten even iets over The West Wing te vragen en te zeggen dat het in Nederland ook heel erg wordt gewaardeerd. Ze zei datze dat 'really appreciate' en dat ik de professors en mijn classmates haar best wishes moet overbrengen en zeggen dat ze thankful is dat ze ook aan de andere kant van de wereld onderdeel isvan iets dat bijdraagt aan een studie. Ze is bovendien zelf ook bovenal professor.Naast alle goede adviezen in haar lecture schreef ze in mijn boek 'To Suzanne. Be new!' dus dat ga ik blijven proberen te doen op UNC, buiten de hokjes denken en met een frisse blik alles benaderen. Al met al vond ik het een buitengewoon geslaagde middag!

Vanavond ben ik met Judith, Olivia (Judith's roommate), Frank (een vriend van Olivia en classmate van mij en Judith), en nog 2 vrienden wezen eten bij de Mexicaan. Daarna zijn we met ons vieren verdergegaan naar de bioscoop in Durham, waar ik eindelijk Julie en Julia heb gezien, een echte aanrader! Op de terugweg stond er op Franklin Street overal politie en een taxi waarvan de deur besmeurd was met bloed, dus ik ben semi-nieuwsgierig wat daar aan de hand was. Gelukkig komt de Daily Tar Heel elke dag uit, dus morgen zullen we het weten.

Verder is Flannery een weekendje naar huis, dus ik heb de kamer even voor mezelf. Maar ik ben er toch wel erg aan gewend geraakt dat ze er is, dus het is best vreemd om terug te komen in een lege kamer. Gelukkig komt ze zondag al weer terug, en dan gaat ze voor me koken, yay! Ik mag zelfs kiezen wat we gaan eten, suggesties zijn welkom ;) Kortom, ik heb er geen moment spijt van dat ik heb gekozen met een roommate te wonen!

Dat is wel weer genoeg voor nu, het is ook al vrij laat inmiddels dus het wordt tijd om eens te gaan slapen :) Dus slaaplekker iedereen, of goedemorgen eigenlijk alweer daar, en tot snel!

PS. Ik heb weer wat nieuwe fotos toegevoegd, maar niet heel veel aangezien het uploaden zo lang duurt.

Reacties

Reacties

Carolien

Suzanne! Wat tof dat je Anna Deveare Smith hebt ontmoet. Ik keek/kijk religiously naar The West Wing en Nurse Jackie. Ik wist niet eens dat ze in het echt ook nog professor is. Ze komt vast heel intelligent over :) Bedankt voor de leuke update, je schrijft leuk, en zo te zien maak je veel mee, keep it up, of in de woorden van Anna: be new!

Maris en Jan

Hee Suus!
Superleuk verhaal weer, klinkt goed!:D
Ik stel burritos voor, jummie!
Groetjes uit Frylan!
Kus!

jurjen

wow, indrukwekkend! Ik wist niet eens dat zij een professor is, wat superleuk! Ik denk dat ik me ook maar eens wat serieuzer op moet gaan stellen ;-)

Berit

Suuz IQ!
(dat lijkt me wel een redelijk toepasselijke naam, met al die A's en 100%'s enzo...=P)
Tennessee klinkt echt supercool (en conservatief), en wat vet dat je die Anna persoon hebt ontmoet! Is het een goed boek, dat Twilight Los Angeles? Want I like the titel!
En Groningen, Berlijn of Sydney...ach, het zijn allemaal wereldsteden! xD
Have fun met Flannery (dat kan een tv-programma worden, 'Fun with Flannery')!
xx

marianne k

Hoi Suzanne, hardstikke fantastisch allemaal, wat een leuk verhaal! je maakt veel interessante dingen mee, heel veel succes, and have a good time! 'Fun with Flannery"lijkt mij ook leuk!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!