Suzanne at UNC Chapel Hill

Getting settled in Chapel Hill

Hallo allemaal!

Mijn eerste hele dag in Chapel Hill zit er alweer op, dus tijd voor een korte update ;) En vergeet vooral niet de foto's te bekijken!

Gister om een uur of 18 lokale tijd kwam ik eindelijk aan op Raleigh-Durham airport, na een reis van bijna 24 uur. Alle horrorverhalen over overstappen op Parijs CDG bleken hard mee te vallen; na kei en keihard rennen kwam ik buiten adem aan bij Gate 38, 5 minuten voor boarding time, om vervolgens te ontdekken dat de vlucht 40 minuten vertraagd was.

De vlucht van Parijs naar Atlanta was vrij saai, maar ik zat wel bij het raam én had een personal entertainmentsytem, dus met the Simpsons, Bride Wars, Star Trek (de 5e keer al!!) en Fast and Furious en The Diving Bell and the Butterfly, heb ik me wel aardig vermaakt. De resterende tijd heb ik gekletst met mijn buren, Kitty en Frank uit Alabama. Iedereen die ik ontmoet hier blijft maar benadrukken dat UNC zo'n 'great school' is, dus voor de lessen heb ik hoge verwachtingen.

Vooralsnog breng ik de tijd door met een beetje rondkijken in Chapel Hill en de omgeving. Mijn mentor Katy neemt mij en Judith overal mee naar toe,De eerste avond naar Carolina Burger, waar 6 van haar vrienden ook naar toe kwamen. Op aanraden van 1 van de jongens nam ik een Tar Heel Burger, en iedereen was onder de indruk was dat ik chili op mijn burger durfde te doen. Een ontzettend gezellige avond, en ik voel me echt welkom hier in Chapel Hill!

Vandaag zijn we met Katy naar onze kamers geweest in Spencer Hall. Ze zien er nog een beetje kaal uit nu, maar zijn groter dan ik had verwacht, met ook genoeg kastruimte. Daarna hebben we een rondje over de campus gelopen en het is echt schitterend. Alle gebouwen zijn heel mooi, en zoals de naam al zegt is Chapel Hill gebouwd op een aantal heuvels, wat voor mooie uitzichten zorgt. De campus is ontzettend groen, overal grasvelden en bomen, en naast Spencer Hall zit ook nog eens een botanische tuin.

Ook hebben we even een kijkje genomen bij de Daily Tar Heel op de redactie, en het ziet er professional uit allemaal, voor iedereen een gloednieuwe Apple computer en een eigen bureautje. (behalve op de advertising section, zoals Katy's vriendje opmerkte zijn zij degene die het geld moeten binnen brengen om het vervolgens door anderen te laten uitgeven).

Als afsluiter zijn we naar het winkelcentrum in Durham gegaan, waar ik een telefoon heb gekocht (nummer volgt nog). Katy is echt een lifesaver tot nu toe, van het halen van het vliegveld tot het rijden naar het winkelcentrum in Durham, ze is echt superaardig en behulpzaam geweest. Dus ik ben heel blij dat het mentorsysteem mij aan haar heeft gekoppeld.

Tot slot, de diners hier zijn echt fantastisch. De 'how y'all doing's? en de 'do you need a refill honey's? vliegen je om de oren, en het eten is relatief goedkoop en lekker.

Dit is dus wel ongeveer alles wat er tot nu toe is gebeurd: het echte werk moet nog beginnen natuurlijk, zaterdag ga ik verhuizen naar mn kamer en dan begint het avontuur pas echt.

Liefs,

Suzanne

Reacties

Reacties

Berit

=D!!

Ik ben zo blij dat het overstappen enzo mee viel, en dat je er bent! Ik ga NU de foto's bekijken ;)
'Do you want a refill honey?' haha, priceless!

Can't wait to leave as well! xxx

Jonathan

Suzie Q! A botanical garden? For real? Could UNC be any more amazing? Het verbaast me niet echt dat je het aandurfde met de chili (I've always known you to be one spicy latina fantastica!) & de Daily Tar Heel, you got that in. the. bag! Verder ben ik super blij dat jij & je mentor het zo goed met elkaar kunnen vinden & die waitress met haar "honey's," tja, die neemt me de woorden uit de mond! Have a wonderful couple of pre-class days & ik kijk al uit naar je volgende update! x!J.

Elti

Heey Suus!!

Het klinkt allemaal supergaaf! De foto's van de campus zijn ook echt supermooi:) Die gebouwen zijn echt mooi en groot! Vooral die bieb, en dan te bedenken dat dat niet eens de enige is..:O
Een reis van 24 uur..:O dat is echt lang! En reizen via Parijs dat is ook weer eens wat anders dan het ordinaire SchipHOL.:P
Heel veel plezier daar!! Succes met verhuizen!
Kus!

Maris

Heeeee mijn allerliefste guapa! Je verhalen klinken weer goed! Hoe is Judiths eigen mentor dan, ook nice?
Heb vandaag een kaartje uit Parijs op de bus gedaan, dus als het even meezit krijg je over een week post;)
Love you and have fun!
xxxxx

Susan

Het klinkt erg goed in North Carolina, zeg! En iedereen is heel erg behulpzaam, ik herken het wel. ;-)

Ik kan ook al niet wachten totdat de colleges beginnen (maandag!), dan begint het inderdaad allemaal pas 'echt', zoals jij zei.

Keep us posted! :-D

Jan

Leuk om te lezen dat je eerste indruk positief is!

Groetjes,

Jan

lisa menno henk arda

Heej Suzanne, wat fijn dat alles goed is verlopen.
Waarschijnlijk ben je nu al op je kamer gesetteld.
Wij wensen je maandag veel succes.

Groeten uit Zelhem.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!