Suzanne at UNC Chapel Hill

Week of Welcome

Hoi allemaal!

Ten eerste, ontzettend bedankt voor al jullie leuke reacties, zo weet ik in ieder geval ook dat ik niet alles voor niks schrijf. Verder zit mijn eerste lesdag er inmiddels op. Ik heb Literary Modernism ingeruild voor AMST 499 Early American Architecture and Material Culture, en dit was meteen mijn eerste les. Het was wel even schrikken, ondanks dat het eigenlijk bedoeld is voor undergraduate studenten, bleken alleen maar graduate studenten (5e jaars of hoger) zich aangemeld te hebben. Het goede nieuws is echter dat ik voor dit vak twee dagtripjes ga maken: 1 naar Old Salem en 1 naar het noordoosten van North Carolina, dus zo ga ik vanzelf veel meer van de staat zien. Race and Empire en Girl Talk waren eigenlijk precies wat ik had verwacht, en vooral Race en Empire lijkt me fantastisch! Ik weet nu al wel dat dat mijn lievelingscourse gaat zijn hier. Elke les had voorstelrondjes, en vrijwel niemand die American Studies vakken neemt studeert ook echt American Studies. Er zijn business studenten, history, English, international relations, eigenlijk van alles wat.

Maar om het weer even op chronologische volgorde te brengen, zaterdag ben ik verhuisd naar mijn dorm. Move in-day is precies wat je ervan verwacht, allemaal studenten die met hun ouders veel te grote banken de trap op proberen te slepen en enorme files voor de deur. Gelukkig hadden Judith en ik (met hulp van Katy) vrijdag onze sleutels al opgehaald, dus konden wij er snel in. Zaterdagavond zijn we voor het eerst echt Chapel Hill ingeweest, uiteraard naar place to be Franklin Street. We gingen met 2 Duitse meisjes en een jongen uit Denemarken, en later sloten zich ook nog mensen uit Frankrijk, Australie, Argentinie, en Japan aan. Vreemd genoeg zijn alle Australische meisje Aziatisch, iets waarvoor ik tot nu toe nog geen verklaring heb kunnen vinden. Na een eindje gestalkt te zijn door een groepje Amerikaanse mariniers die on leave waren, besloten we naar Frat Court te gaan, een gebied in een zijstraat van Franklin Street waar alle fraternity houses zitten (een soort studentenverenigingen, met Griekse namen, eigen huizen, en zeer exclusief). 's Middags toen we langs de sorority houses (de vrouwelijke variant van de fraternities) liepen was het typisch Amerikaanse inwijdingsritueel al bezig: een stuk of honderd meisjes netjes in rijen opgesteld in de voortuin, allemaal hetzelfde gekleed, en aan het wachten op bevelen van meisjes die al lid zijn (' Turn right'). Er is uiteraard ook een Delta Nu sorority house, dus alle Reese Witherspoon-wannabes verdrongen zich daar voor de deur.
Voor de rest was de frat party zoals verwacht: drankjes in plastic rode bekertjes, allemaal dronken Amerikanen die niks gewend zijn als ze nog geen 21 zijn, maar wel live muziek. Niet alle huizen kon je zomaar in, sommige hadden een gastenlijst, wat eigenlijk ook wel moet aangezien alle drinken gratis is.

Zondag heb ik dan eindelijk Flannery ontmoet. Haar vader, moeder, en zusje waren mee om te helpen verhuizen. Haar zusje is 4,5 en superschattig. Ze zei zelfs 'I love my Suzanne's,' want ze kent er nu twee (Flannery's beste vriendin heet ook Suzanne). Er is nu een koelkast, een printer, en een magnetron in de kamer, dus ik ben er superblij mee.Ik heb zelfposters van Twilight, Little Miss Sunshine, en Vicky Cristina Barcelona opgehangen om de kamer wat op te fleuren. 's Avonds ben ik wat gaan eten met mijn nieuwe roomie en haar vrienden en daarna naar Fall Fest geweest, een avond waarop alle studentenorganisaties zich voorstellen. Van ballroom dancing tot 30 soorten kerken tot football, je kan je overal voor opgeven. Dit was de openingsdag van de Week of Welcome, waarop er elke dag allerlei evenementen zijn voornieuwe studenten.Op Fall Fest zagik ook voor het eerst het beroemde basketbalteam, dat vorig jaar het national championship gewonnen heeft. Iedereen stapte opzij in ontzag, en niet alleen vanwege het feit dat ze echt boomlang zijn. Basketballers zijn echt een soort halfgoden hier en iedereen is nu al in alle staten over de wedstrijd tegen Duke University, dat 20 minuten verderop ligt en Chapel Hill's aartsrivaal is.

Verder krijg ik nog overal verbaasde blikken en ' o wauw's' als ik vertel dat ik uit Nederland kom. Niet iedereen weet ook waar het ligt of wat de hoofdstad is, en een aantal mensen verwarren het zelfs met Noorwegen (' Ah I already thought you were Scandinavian'). Maar iedereen wil er meer over weten, dus het is wel een goede manier om een praatje te beginnen.

En dat was het wel weer voor nu, ik moet nu snel aan deslag met de tonnen huiswerk die ik nu alheb. Dat valt wel meteen op, je moet hier veel meer voorbereiden en meer essays schrijven, dus er komen drukke tijden aan. Maar vanavond is er een Cookies+ Comedy night, waarop we zoals de naam al zegt met hel hele huis eerst cookies gaan eten (gratis uiteraard) en daarna naar stand up comedy gaan. Elke dag zit er wel een andere flyer onder de deur voor een activiteit, en gisterochtend had mijn RA'I'm here for you guys'Ashley zelfs kaneelbroodjes gebakken en die bij iedereen voor de deur gezet. De sfeer in de dorm is dus super, ook al zal ik lang niet altijd meekunnen naar alle activiteiten.

Liefs,

Suzanne


PS. Meer foto's volgen nog, dus hou de site in de gaten ;)

Reacties

Reacties

Maite

Ooooh! Awesome :D Ben echt heel blij dat je het zo naar je zin hebt. Het klinkt in ieder geval allemaal fantastisch! Misschien moet je je ook maar als jongetje verkleden en dan gaan basketballen ;) Maar daar krijg je het denk ik wel weer veel te druk voor. Looking forward to the next one! xxx

Susan

Oeh, kaneelbroodjes (zo leuk is mijn RA niet helaas)!

Klinkt verder allemaal erg leuk en ik herken ook vanalles. :-) Frat party's, Welcome Week en natuurlijk al die opdrachten al!

Succes ermee en have fun (dat lukt vast wel!)

xx Susan

Mammoet

O

Mammoet

I don't know what's up met die "O" ^^ da oben :S
Maar wat super dat het leuk is en van je dorm! Ik ben zelf ook wat courses aan het omdraaien, en het is idd veel meer papers schrijven,..maar dat zal vast allemaal wel goed terecht komen ;)
Er hangt hier trouwens ook een Twilight poster, die heeft shoulderboy opgehangen..maar ik heb zelf eentje van Star Trek gekocht van een chick die mega aan het trippen was (junkie :s).
Anyway, keep up the good work!!
xxx

Berit

Een Aziatische jongen hier komt ook uit Australie! Interesting. Misschien heeft het te maken met die kleine eilandjes die tussen Indonesie en Australie in liggen? =\ No clue.

Ik ben blij dat Flannery aardig is en haar zusje ook ;) Donderdag is hier poster sale, daar ga ik ook maar 'ns even heen denk ik ;)

Je courses klinken zo cool! Ik heb morgen m'n eerste twee colleges, wooohoo!
Take care

jurjen

ik denk dat dat aziatische komt omdat er gewoon heel veel migranten naar Australie gekomen zijn... Het valt mij ook wel op dat er veel Aziatische Amerikanen zijn. In LA is het geloof ik zelfs rond de 15 procent ongeveer.

Super, allemaal zo herkenbaar (except for het gratis gedeelte ;-) ) Ik heb gister al met de eerste Frat-guys gehangen.. Samen een film gekeken over een extreme fraternity en ze waren er heel trots op geloof ik. Wel supervet dat jullie zo'n enorm goed basketball team hebben! Bij ons zijn ze alleen goed in voetbal, daar ga ik donderdag heen.

Zijn bij jullie de boeken ook zo duur? Ik heb zelfs de Norton Anthology nodig voor 1 van m'n vakken :-D Too bad I didn't take it!

Elti

Het klinkt echt super allemaal! Echt fijn dat het zo leuk is op je dorm!:)
Bij de Delta Nu moet ik ook gelijk aan Reese Witherspoon denken!:P Grappig dat daar ook echt allemaal van die wannabees bij willen..:P
Je courses klinken echt interessant! Leuk dat je voor die course ook twee keer ergens heen gaat!
Heel veel plezier daar! En succes! Kus!

Maris

Lieve guapa van me!

Het klinkt echt geweldig daar, ben blij dat je het zo naar je zin hebt!
Hier is niet zoveel nieuws eigenlijk, nog een paar dagen en dan ben ik alweer terug in het vertrouwde Grunn, eindelijk verlost van alle Franse stalkers! Lijkt Turkije wel hier, damn;)
Zou ik toch liever American Seals achter me aan hebben zitten, en bij enige optie zou ik voor een basketballplayer gaan!
Maandag videocallen?
Zet m op met je homework!!

xxxxxxxx

Maris

Hee guapa!
Weer even via hier! Ik weet niet of mn laptop in Grunn is, anders vraag ik Maits of ik even op die van haar mag! Laat het je weten. Hqve fun!
xxxx

marianne knuvers

hoi Suzanne, Leuk dat je het zo naar je zin hebt! Een heel andere wereld dan in Groningen! ja, zo'n basketbalteam zijn jonge helden! Leuk dat je het goed kan vinden met Flannery! Veel groeten en geniet ervan! Marianne.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!