Suzanne at UNC Chapel Hill

Double C

Hallo allemaal!

Het is alweer veel te lang geleden dat ik hier een berichtje heb geplaatst, en ik zal jullie dan ook niet vermoeien met alles dat is voorgevallen ondertussen. De cryptische titel ' Double C' slaat dan ook geheel op het afgelopen weekend, waarin ik Constantijn en Charleston heb gezien. Twee voor de prijs van 1!

We reden vrijdag rond een uur of 3 weg, en na slechts 20 minuten stonden we al helemaal vast in de file. Olivia, Judith, Anna, Christina en ik hielden de sfeer er echter in met zorgvuldig door Judith samengesteld cd's, waarop naast artiesten als Andrew Bird, The Killers, Frank Turner, en Franz Ferdinand zelfs Madonna en Britney nog even voorbijkwamen.

Op Madonna's '4 Minutes' reden we dan ook South Carolina in. We hebben heerlijk gegeten bij een Mexicaans restaurant in een klein plaatsje. Spotgoedkoop, en toen ik zei dat het eten ' delicioso' was begon de eigenaar een gesprek in het Spaans met me en complimenteerde me met mijn 'heldere accent.' Is dat halfjaar Spaans in Groningen dus toch nog ergens goed voor geweest.

In Charleston verdwaalden we op weg naar het hostel en belandden we in de ghetto. Olivia zei ' lock the doors' en toen we eruit waren 'thank God, white people.' Ik vond het meer vermakelijk dan eng, zo zie je ook eens de andere kant van leven in de VS. De hilariteit werd nog vergroot door het feit dat we directions naar Kracke Street moesten vragen. Vijf meisjes, in de auto, verdwaald, op zoek naar een straat met een naam die als drugs klinkt. Een aparte ervaring.

Bij ons hostel aangekomen bleken we in hele charmante, typische houten en gekleurde huisjes te slapen. Ik sliep met Anna en Christina in de 'Cuba Room,' en een man van een jaar of 50 was onze kamergenoot. Er warenverrassend veeloudere mensen in de hostel, veelal artiesten die 'op zoek waren naar inspiratie.' Blijkbaar was hun werk tot nu toe nog weinig succesvol, anders zouden ze niet in een hostel metals doelgroep 20-30 verblijven.We bleven niet te lang, het was inmiddels 10 uur en ik kon niet wachten om Constantijn weer te zien. Uiteindelijk ontmoetten we elkaar buiten de universiteitsbieb (treffend), en was het een en al blijheid. Liselotte, Jelle, en Anne, de andere AS'ers in Charleston waren ook mee om ons welkom te heten.

Na Constantijn's kamer + roomie gezien te hebben (wat een luxe, een eigen badkamer en keuken!) was het tijd voor de dragqueenshow. In club Pantheon is elke vrijdag een show met ze dames. We waren er al vroeg, dus konden front row gaan zitten. Vervolgens kregen we 5 dragqueens voorgeschoteld die playbackten en dansten op o.a. Beyoncé, Tina Turner, Katy Perry en Lauryn Hill. Front row had wel als 'nadeel' dat er wel werd verwacht dat je ze wat dollars toestopte in ruil voor een knipoog of zoen op de wang. Het was fantastisch, hun kostuums zagen er schitterend uit, en al was het playbacken niet altijd even goed getimed, leuk was het zeker.

Zaterdag besloot ik om even wat quality time met Con door te gaan brengen, dus we hadden om 11 uur bij wederom de bieb afgesproken. Nadat het in Nederland bekende verhaal zich herhaalde ('Could you guys please keep your voice down') gingen we uit de bieb, en op naar de bios waar we Whip It! hebben gezien, echt een aanrader! Daarna gingen we met ons hulpje Jelle naar de mall om Madonna en Kathy Griffin te kopen en hebben we ook lekker gegeten daar en interessante telefoongesprekken van andere mensen gehoord (Homeboy, why you not watching football, are you a feminine?)

Daarna gingen we weer even naar Kelly House (de dorm) om bij te komen. Daarna zijn we de hele hoofdstraat (King Street) afgelopen en kwamen we precies met zonsondergang aan bij de kust. Het zag er schitterend uit; de palmbomen, de gekleurde houten huizen, Civil War Fort Sumter memorial. Het was het hele weekend ook heerlijk weer, fijn na een regenachtig Chapel Hill.

Toen het donker was hebben we nog wat winkels bekeken en lekker avondgegeten, wat bier gehaald bij de store en zijn we weer naar de dorm gegaan. Petra, Anne, en Jelle waren er ook, en we hebben een spelletje gespeeld en wat tv gekeken. Om 11 uur was het weer hoog tijd voor mij en Con om the Pantheon met een bezoekje te vereren. Deze avond was het publiek nogal anders. Er waren minder mensen, de gogo-boys zagen er matig uit, en er waren vooral heel veel mensen alleen gekomen om hun dance-moves te showen. Dus alsnog wel genoeg om te kijken. Alles sluit om 2 uur al, dus toen zijn we wederom naar de winkel gegaan en hebben Halloween-maskers gepast en een zwarte pruik gekocht voor 5 dollar. Ondanks dat de kwaliteit bedroevend was scheen niemand door te hebben dat ik een pruik ophad toen we door de stad liepen. Ik werdom 4 uurthuisgebracht door Petra, een vriendin van de Dutchies in Charleston.

Zondag zijn we naar het stand geweest, en omdat ik mijn bikini was vergeten ben ik maar in mn ondergoed gegaan, dat ging ook prima. Christina was verder de enige met wel een bikini,dus we hebben met zn tweeën de toch wel flinke golven getrotseerd. Omdat we wat vroeger naar huis gingen dan verwacht heb ik Con helaas niet meer gezien, maar we hebben toch weer even helemaal kunnen bijpraten. En over 2 weken (bijna 1 week al inmiddels) komt hij alweer hier, en gaan we naar comedienne Kathy Griffin's show in Durham. Dus alweer wat om naar uit te kijken! Voor mensen die geinteresseerd zijn, de studie gaat nog steeds goed, de vakken zijn leuk en ik weet het wel ongeveer bij te houden allemaal inmiddels. Flannery is ook super, ze belde me in Charleston om te vragen of het leuk was, neemt dingen voor me mee van de supermarkt--kortom, niks te klagen hier, ook niet in Chapel Hill!

Deze week heb ik ook de eerste twee pakketjes binnengekregen. Duizendmaal dank aan Jonathan & mijn ouders+ twin sister voor alle Belgische/Nederlandse versnaperingen, hondensokken, en een Donald Duck. Want ik wil natuurlijk ook weleens iets non-academisch lezen, anders is het ook maar zo saai. Helaas zijn mijn ansichtkaarten blijkbaar nog niet overgekomen. Dat gaat volgens het postkantoor vaker met hele wisselende tijden, dus hopelijk komen ze snel alsnog. Voor de zekerheid doe ik van de week maar nieuwe kaartjes op de bus, dus iedereen die in spanning zit te wachten, sorry--er komt snel nog 1 aan.

Dat was het voor nu, foto's van Charleston volgen snel (ik zit nu in de bieb te pauzeren van mijn huiswerk). En iedereen, mijn eerste artikel heeft in de Daily Tar Heel gestaan en morgen staat de tweede erin! Dus allemaal hopperdehop naar www.dailytarheel.com/dive, daar kun je me vinden bij Movie Shorts.

En tot slot, morgen ontmoet ik voor het eerst mijn American host Sarah. Ze woont in Cary, ongeveer 30 minuten hiervandaan, is 30, civil engineer, en heeft me ondanks dat we elkaar nog nooit hebben gezien--het contact is tot nu toe via de mail geweest--nu al uitgenodigd om Thanksgiving te vieren met haar en haar familie. Dat wordt dus een echte Amerikaanse holiday voor mij! En het is toch weer veels te lang geworden, hopelijk hebben jullie je er doorheen weten te worstelen (Lia).

Liefs,

Suzanne

Reacties

Reacties

Susan

Zooooo leuk dat jullie naar Charleston zijn geweest! Ik vind het dan stiekem wel weer jammer dat ik hier helemaal aan de andere kant van de VS zit.. ;-)

Mariska

Suus, ola guapa!
Wat klinkt het weer ontzettend leuk allemaal! En wat gezellig dat je met Thanksgiving naar Sarah mag komen, super!
Pakketje is natuurlijk graag gedaan, als het op is heb jij denk ik minstens net zo veel pepernoten gehad als ik! ;)
Vond het skypen weer leuk dinsdag, dit weekend nog een keer he! Mailen we wel over, misschien combineren met mama en papa?
xxxxxxxxxxxxx

Maris

Heb je stukje in de Tar Heel net even gelezen in de printed edition, ziet er weer super uit! Zag dat je zelfs al een commentje had, wat knap toch ook weer!
Koeskoes!

Berit

Klinkt zo leuk allemaal! =D

& LOL: "Nadat het in Nederland bekende verhaal zich herhaalde ('Could you guys please keep your voice down')..."
Hahaha.

& Alvast heeeeeeel veel plezier bij Kathy Griffin...dat gaat geweldig worden denk ik ;)

& Waar is die American host precies voor? Anyway, wat cool dat ze je nu al heeft uitgenodigd!! =D
xx

Double C

Niet Miley Cyrus vergeten hoor aangezien dat Ms Brianna Love's fav tunes waren voor de avond ;)

Iris H uit A

toch wel leuk om sommige overlappende gebeurtenissen beschreven te zien(lezen) worden door verschillende mensen. ik krijg bijna het gevoel dat ik er zelf bij ben geweest!!
xx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!